Nike kiest voor bijzondere Belgische ontwerper

25/11/2013 at 10:04 , , ,

 

In België zijn de ontwerpen van grafisch vormgever Bert Dries al een tijdje enorm populair. Vorig jaar startte hij zijn eigen kledinglabel Musketon, waarbij hij zijn prints drukte op grijze T-shirts en sweaters. De zogenaamde Angrybear, een berenkop in zwart en wit, werd al snel opgepikt door de modebewuste hipsters van België. Het duurde dan ook niet lang voordat er geen shirt meer van Dries te krijgen was. Dat probleem is binnenkort voorbij, want ook sportmerk Nike merkte de bijzondere designs op en stelde een samenwerking voor.

nike-design-schets

Focus op de Air Max 90

De ontwerpen van Bert Dries zullen vooral gebruikt worden voor een nieuwe lijn T-shirts rondom de Nike Air Max 90. Deze schoen is een reissue van de populaire Nike Air Max zoals we die nu kennen en en al in de jaren negentig werd gemaakt. In de ontwerpen voor de nieuwe T-shirts wordt de kenmerkende schoen gecombineerd met de herkenbare stijl van Dries. Zo is op de shirts te zien hoe de Nike Air Max 90 wordt vastgehouden door een enorme berenklauw. Het resultaat is een frisse combinatie van nostalgie voor de klassieker van Nike en het trendy design van de Vlaamse ontwerper. Wie straks één van deze bijzondere shirts wil kopen, kan ze vinden in de Europese vestigingen van Footlocker.

nike-design-final

De avontuurlijke ontwerpen van Nike

De keuze voor de bijzondere designs van Dries zullen voor de echte Nike-fans niet heel verrassend zijn, want het merk is immers continu bezig om met bijzondere sneakers en shirts op de markt te komen. Zo maakte Nike onlangs nog bekend een aantal sneakers uit te brengen waarvan het ontwerp is gebaseerd op Megatron uit de Transformers-serie. Een paar jaar geleden werden nog de Air Mags uit Back To The Future II gelanceerd en daarnaast is het bekende swoosh-logo zelf natuurlijk ook al een stijlicoon op zich.

Reacties zijn gesloten